Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u enkele veelgestelde vragen.  Als u hier niet kunt vinden wat u zoekt, neem dan telefonisch contact op met een van onze klantenservicemedewerkers op 10800 58 117 (in België) of +32 2 643 8873 vanuit internationale locaties. U kunt ook een e-mail sturen naar online@westernunion.com.

Binnenlandse telefoongesprekken via een vaste lijn zijn gratis. De tarieven voor mobiele gesprekken zijn bepaald door uw mobiele provider. Internationale telefonishe gesprekken zullen worden afgerekend tegen internationale tarieven.

REGISTRATIE

Als u een eenmanszaak bezit, wordt u beschouwd als een natuurlijke persoon en wordt u daarom gevraagd persoonlijke gegevens te verstrekken, met aanvullende gegevens over uw bedrijf.

WAT SOORT DOCUMENTATIE HEB IK NODIG OM MIJN ONLINE AANVRAAG IN TE DIENEN?

Als u een eenmanszaak bezit, hebt u het volgende nodig:

  • rekeningafschrift of stroomrekening
  • een geldige identificatiebewijs met foto, uitgegeven door de overheid*
  • fysiek postadres, postbus nummbers worden niet aanvaard

Als uw bedrijf een vennootschap is, hebt u het volgende nodig:

  • rekeningafschrift
  • lijst van aandeelhouders die minstens 25% van het bedrijf in handen hebben
  • bewijs van ondertekeningbevoegdheid
  • officiële bedrijfsdocumentatie (bv. bedrijfsvergunning)
  • fysiek postadres,  postbus nummbers worden niet aanvaard
  • een geldig identificatiebewijs* van één directeur

*Voorbeelden van geaccepteerde identificatiebewijzen zijn paspoort, identiteitskaart en rijbewijs.

Geen bedrijf? Online FX voor personen

HOE WEET IK OF MIJN AANVRAAG IS GEACCEPTEERD?

Als u een aanvraag online hebt ingediend en alle  vereiste documentatie hebt verstrekt, worden nieuwe rekeningen meestal binnen 24 uur goedgekeurd.

Een vertegenwoordiger van de klantenservice zal direct contact met u opnemen als meer informatie nodig is. In sommige gevallen kunt u worden gevraagd om kopieën of aanvullende documentatie te verstrekken.

TRANSACTIE

WORDEN ER KOSTEN GEREKEND VOOR DEZE SERVICE?

Er worden geen kosten gerekend voor het openen en het houden van een rekening. De kosten variëren per transactie. Afhankelijk van de aard van uw transactie kunnen er kosten worden gerekend door een derde partij zoals banken en betalingsverwerkers. Raadpleeg Types van financiering en betaling voor meer informatie.

HOE SNEL ZULLEN DE ONTVANGERS HUN GELD ONTVANGEN?

De snelheid hangt af van de leveringsmethode die u kiest. Raadpleeg Types van financiering en betaling voor meer informatie.

MOETEN DE ONTVANGERS OOK EEN REKENING BIJ WESTERN UNION BUSINESS SOLUTIONS HEBBEN?

Nee. U kunt een betaling direct naar hun bankrekening sturen.

Registreer u vandaag nog voor een gratis rekening